تبلیغات در اینترنتclose
اموزش مدل کردن یک درخت با زدمودلر 2.2.5 در حد مبتدیانه
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 765
نویسنده پیام
4sinayousefi
آفلاین



ارسال‌ها: 257
عضویت: 23 /8 /1392
تشکر کرده: 89
تشکر شده: 134
اموزش مدل کردن یک درخت با زدمودلر 2.2.5 در حد مبتدیانه
با سلام دوستان. به درخواست دوست خوبمون mohammadms یه اموزش از ساختن یک درخت بی کیفیت و مبتدیانه براتون میزارم. لطفا مابین پست هایی که بنده میزارم پستی ندهید و اگر خوشتون اومد از کلید تشکر میتوانید استفاده کنید. خب ابتدا ما میخوایم از ساقه ی درخت شروع کنیم. ابتدا از کادر بالای صفحه این گزینه را انتخاب میکنیم:
تصویر: http://www.8pic.ir/images/00313071862794431759.jpg
سپس روی مثلث برعکس کنار این گزینه کلیک و روی گزینه ی cylinder کلیک میکنیم. حالا روی ان گزینه کلیک میکنیم (روی استوانه). و از زاویه ی پایین یا بالا رسم میکنیم. به یاد داشته باشید همیشه از قاعده شروع میشود. در تصویر زیر ابعاد استوانه را مشاهده میکنید:
http://www.8pic.ir/images/13816641281004545912.jpg
منتظر قسمت بعدی این اموزش باشید همین الان قسمت دوم را برای شما عزیزان میذارم.
به امید موفقیت
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 18:11
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
3 کاربر از 4sinayousefi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : mohammadms , mostafa , sepehrdaad ,
4sinayousefi
آفلاین




ارسال‌ها: 257
عضویت: 23 /8 /1392
تشکر کرده: 89
تشکر شده: 134
اموزش مدل کردن یک درخت با زدمودلر 2.2.5 در حد مبتدیانه
RE : 1
قسمت دوم. خب همون گونه که مشاهده کردید استوانه ی ما ارتفاع بسیار کمی دارد. بدین منظور ما این کار ها را کرده:
در کادر بالا روی این گزینه کلیک میکنیم:
http://www.8pic.ir/images/70518542356775947549.jpg
و سپس روی استوانه کلیک میکنیم تا اینگونه شود:
http://www.8pic.ir/images/08168937954116579804.jpg
خب زیر برنامه سمت راست روی گزینه ی auto کلیک میکنیم.
و سپس اینگونه روی محیط میکشیم تا بعضی از edge ها ( نقطه های قرمزی که در راس شکل یا بخش هایی از پولیگان ها هستن) انتخاب شوند. مانند تصویر زیر:
http://www.8pic.ir/images/07532842175833705761.jpg
و در تصویر زیر میبینیم edge های سمت راست انتخاب شده اند ( در زاویه ی front ) :
http://www.8pic.ir/images/35311537055727926220.jpg
سپس در کادر سمت چپ ( در بعضی از زدمودلر ها کادر راست هستش) روی modifity و سپس روی گزینه ی move کلیک کنید. گزینه ی auto را غیر فعال کنید و در صورتی که گزینه ی کنارش یعنی selected mode فعال بود بگذارید فعال باشد. حالا در گوشه ای از صفحه هر جایی که خواستید کلیک کنید و نگه دارید و کرزر موس را به سمت راست هدایت کنید تا ببینید ارتفاع شی بیشتر شده. مانند تصویر زیر:
http://www.8pic.ir/images/59601576324239267555.jpg
موفق باشید قسمت سوم را نیز همین الان میگذارم.
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 18:36
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
3 کاربر از 4sinayousefi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : mohammadms , mostafa , sepehrdaad ,
4sinayousefi
آفلاین




ارسال‌ها: 257
عضویت: 23 /8 /1392
تشکر کرده: 89
تشکر شده: 134
اموزش مدل کردن یک درخت با زدمودلر 2.2.5 در حد مبتدیانه
RE : 2
قسمت سوم. خب دوستان یه چیزی میگم لطفا خنده تون نگیره. من وقتی داشتم استوانه رو میزدم حواسم نبود و از زاویه ی چپ مدل رو درست کردم و شما موقع بیشتر کردن ارتفاع باید اج های پایین رو انتخاب کنید و کرزر موس رو به سمت پایین بکشید. خب حالا بریم سر قسمت سوم. این قسمت رو خودتون میتونید بگید که میخواین مدلتون خوب دربیاد و با جزییات یا اینکه مدلتون بی کیفیت باشه اما نشون نده که بی کیفیته. اگه راه اول رو انتخاب کردید میتونید با همین روش استوانه درست کردن پیش برید و برای برگ ها در کادر سمت چپ ( در بعضی از زدمودلر ها سمت راست است) روی منوی creat و سپس surface و سپس مربع کنار گزینه ی grid رو انتخاب و عد هر دوی انان رو تا 4 بذارید چون بعد از این عدد پولیگان ها بسیار ریز میشوند و مدل شاید توی کامپیوتر های ضعیف نیاد یا به سختی بیاد و بعد روی گزینه ی grid کلیک کنید و به اصتلاح یک grid بکشید. برای این کار از یک راس مربع/مستطیل خود شروع کنید. از هر جایی که خواستید این کار را بکنید. کلیک موس را نگه داشته و در راس مقابلش ول میکنیم. بدین ترتیب یک grid کشیدیم. در جهت مخالف هم یک grid دیگر نیز بکشید و در قسمت چهار بقیه ی کار را به شما میگم. و سپس تکسچر برگ را بگذارید و تنه را نیز تکسچر دهی کنید و برای تکسچر برگ میتوانید از یک برگ عکس گرفته یا از توی اینترنت دانلود کنید. سپس در فتوشاپ قسمت های پشت برگ رو خالی کنید.
راه دوم هم اینه که:
ابتدا یک grid بسازید که در روش اول گفتم. عدد پولیگان ها رو 10 بگذارید (اختیاری). حالا یک grid دیگر در جهت مخالف بکشید. مانند تصویر زیر:
http://www.8pic.ir/images/06237907260625112543.jpg
مثلا ما این grid را در زاویه ی جلو/عقب کشیده ایم. باید در طرف چپ/راست هم همین کارهای بالا را انجام دهیم. مانند شکل زیر:
http://www.8pic.ir/images/66300730856453628365.jpg
.
.
.
.
.
خب کار ما تمام شده و تنها تکسچر دهی میماند که در قسمت بعدی این کار را نیز میگویم و برای انجام کار دوم باید برای تکسچر دهی از قسمت های بالای ساقه ی درخت (شاخه ها ، برگ ها و زیر شاخه ها) عکس گرفته یا از توی اینترنت دانلود کنید. سپس در فتوشاپ قسمت های پشت قسمت های بالای ساقه رو خالی کنید.
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 19:15
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
3 کاربر از 4sinayousefi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : mostafa , mohammadms , sepehrdaad ,
4sinayousefi
آفلاین




ارسال‌ها: 257
عضویت: 23 /8 /1392
تشکر کرده: 89
تشکر شده: 134
اموزش مدل کردن یک درخت با زدمودلر 2.2.5 در حد مبتدیانه
RE : 3
قسمت چهارم. خب دوستان کار تموم شده و تکسچر دهی مونده و کول که کول رو میتوانید با کمک نرم افزار coll editor از یکی از کول های بازی استخراج کنید. البته اگه شما بخواین اون رو با یکی از درخت های بازی عوض کنید دیگر نیازی به استخراج کول نیست و سختی نمیخواد تا شما استخارج کنید و کلی کار رو کنید.

اول از همه ی این کار ها مدل رو بیارید توی زدمودلر. یک مدل درخت از بازی هم بیارید توی بازی و سایز اون ها رو مقایسه کنید اگه کم بود . اول درخت دوم رو غیب کنید ( تیکش رو از کادر سمت چپ بردارید) . بعد در کادر زیر برنامه سمت راست روی auto کلیک کنید و از یک سمت کشیده و در جایی رها میکنیم جوری که همه ی ابجکت های ما انتخاب شده باشن. سپس اول بروید در منوی سمت راست گزینه ی modifity و بعد scale کلیک کنید. و بعد اول مطمعن شوید که auto غیر فعال باشد و selected mode فعال باشد. بعد یکمی چپ و راست کنید تا ابجکت شما کوپیک تر یا بزرگ تر شود. بعد هم با همین گزینه ی auto بخش هایی که سر جایشان نیستند را سر جایشان قرار دهید. خب حالا درخت دوم را ظاهر کنید و مقایسه کنید این کار را انقدر بکنید تا به اندازه ی مورد نظر در اید. خب حالا فایل درخت دوم زیر مجموعه ی اون رو ظاهر و تنها ابجکت ان رو پاک کنید. و ابجکت هایی را که سخته اید در زیر مجموعهی فایل dff قرار دهید. قبل از اکسپورت یادتان باشد ابجکت ها به هم متصل باشند. برای این کار فقط باید برید توی منوی modifity و بعد گزینه ی attach بعد روی یکی از ابجکت ها کلیک کنید یه فلش به دنبال موس میاد حالا اون رو به ابجکتی دیگر وصل کنید بعد به همین سادگی دو تا شی بهم متصل و چسبانده میشن. برای بقیه هم این کار را کرده و همه ی ان ها را متصل میکنیم. حالا که همه ی تیکه ها یکی شدند باید ببینیم که این درخت در بازی چگونه قرار میگیرد؟ کج یا درست؟ بالا یا پایین؟ حالا دوباره یک درخت به بازی بیاورید. خب حالا در منوی سمت راست روی گزینه ی display و سپس local axes و سپس copy کلیک کنید. روی درختی که به محیط اوردید کلیک کنید. مشاهده میکنید که یه فلش به دنبال موس میاد. بعد روی ابجکتی که ساختید کلیک کنید. با این کار محور های x و y و z مثل درخت درون بازی میشود و این کار باعث میشود درخت صاف قرار گیرد و کج نشود.

شما به راحتی میتونید از لینک زیر یاد بگیرید چگونه تکسچر دهی کنید.
http://s1.picofile.com/file/7482306234/created_l90_police_gta_5_rzb_ir_.rar.html

برای درست کردن تکسچر هم باید اول برید توی txd workshop در کادر بالا روی file و سپس new کلیک کنید. پنجره ی خیلی کوچیکی میاد. روی اون گزینه ای که نوشته 36 کلیک کنید.تکسچری جدید ایجاد میشود. این تکسچر را به هیچ وجه تا زمانی که موقعش نشده است پاک نکنید. بعد تکسچر هاتون رو وارد کنید. سپس روی هر کدوم از تکسچر ها دوبار کلیک کنید. پنجره ای جدید باز میشود. با دو گزینه. در تکسچر هایی که پشتش رو پاک کردید بگذارید تیک گزینه ی alpha را نگه دارید و تیک گزینه ی compressed را نیز فعال کنید و بعد ok را بزنید. تکسچر هایی که پشت اون ها پاک نشده هم اول از همه تیک alpha رو بردارید و بعد تیک compressed رو بزنید و بعد ok را بزنید. حالا اون تکسچری که گفتیم به هیچ وجه پاکش نکنید رو حالا پاک کنید. بعد سیو کنید. تکسچر نیز ساخته شد.

همگی کار ها انجام شده و درخت شما دیگر اماده است. امیدوارم شما از من هم بتونید بهتر درخت و خونه و... بسازید. برای این کار فقط باید کمی فکر کنید و با تغییراتی در بعضی از مراحل ساختن ابجکت جدول و... بسازید. موفق باشید دوستان. اگه نظری دارید و یا مشکلی دارید میتونید الان به بنده بگویید و نظر بدید.

یکشنبه 18 اسفند 1392 - 20:14
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
4 کاربر از 4sinayousefi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : mostafa , mohammadms , sepehrdaad , amin76 ,
mostafa
آفلاین




ارسال‌ها: 405
عضویت: 29 /6 /1392
شناسه یاهو:
تشکر کرده: 79
تشکر شده: 164
اموزش مدل کردن یک درخت با زدمودلر 2.2.5 در حد مبتدیانه
RE : 4
خیلی عالی واقعا گل کاشتی

4 تا تشکر زدم برات
خوشا دیدار ما در خواب...
یکشنبه 18 اسفند 1392 - 20:18
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
1 کاربر از mostafa به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند : 4sinayousefi ,



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !